+ Plaats een Reactie
Pagina 55 van de 55 EersteEerste ... 5 45 53 54 55
Resultaten 541 tot 548 van de 548

Onderwerp: Welke sproeier bij jou setup?

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Dec 2020

Derbi GPR 50 Racing

Wie o wie kan me helpen met een afstel richtlijn voor mijn Derbi GPR 50 Racing uit 2005 OT ik weet dat dit een Rieju forum is maar ik probeer het toch.
    ik heb het volgende setup..

50cc ori
    14 mm carb onbegrensd
    Standaard luchtfilter
    Ori uitlaat onbegrensd

ik had eerst sproeier 88 erin reedt ong 75 maar niet optimaal dus vandaag een maat wezen ophalen van werk nou ik kwam niet voorbij mijn 3e versnelling kwam ik wel voorbij maar dan moest ik echt veel toeren maken om naar ze 4e te gaan maar zodra die in ze 4e zit verliest die weer vermogen en reed maar 35/40 tot bijna uitvallen.
    nu heb ik sproeier 80 erin zitten en hij rijdt best lekker top is precies 90km op me teller maar nu zit ik met de volgende ik weet niet of die sproeier de juiste is ben beetje bang dat die net klein is.... en voor de duidelijkheid heb ik wel van te voren andere sproeiers uit geprobeerd van 88 afbouwen naar 80 met de overig reedt die ook niet lekker heb ook voor de gein 94 geprobeerd maar dat was no go

wie o wie kan me daar bij een par tips geven ben niet de beste met afstellen

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Liep hij eerder wel goed?
    Of heb je iets aangepast waardoor je met de sproeiers aan het wisselen bent gegaan?

Belangrijk is dat je hem eerst goed warm moet rijden, de gasnaald in het midden hebt staan en je de luchtschroef 1,5 slag open hebt op het moment dat je bij 0 begint met afstellen.

Als je bij warme motor bij volgas hoog in de toeren een stotter hebt zit je te rijk, hapert hij en lijkt hij buiten adem dan zit je te arm.
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Dec 2020
    uhm nee toen ik hem had gekocht van een auto bedrijf reed die echt beroerd maar ik dacht ja zou wel iets met de afstelling te maken hebben want motorisch leek die wel in orde tot nu toe niks motorisch gehad...
    en toen ik hem had gekocht zat er sproeier 88 en een prop in de uitlaat maar er zat ook geen luchtfilter begrenzer in of hoe je dat noemt maar bij een GPR heb je echt zo grote luchtfilter box en die gat van die begrenzer ding was vrij groot waardoor die echt beroerd reedt dus dat even een luchtfilter ding kopen erin gedaan maar toen ging echt stotteren voor de powerband zeg maar dus dacht uhm even kijken naar de uitlaat voor evt prop... prop eruit geslepen toen was het zo van wauw wereld van verschil met optrekken en rijden maar als nog reedt die niet super goed en nog steeds met sproeier 88 en om hem te start was ook een probleem want moest echt aanduwen vol gassss en zo par meter rennen XD en toen ging tie toet... toet.. toeeettt en ging tie aan maar roken dat die dan deed echt niet normaal heel me brand padje onder rook en ik moest die vol gas houden tot die stopte en beetje ging toeren maken maar reed wel uit eindelijke maarja toen ging ik gisteren die maat van me halen kreeg ik dat en zo als ik al vertelde nu zit er sproeier 80 in ik kan hem gewoon met elektrische start starten met een beetje gas loopt ong 1,4 a 1,5 duizend toeren stationeer rijdt 86/90 soms blijft die heel even bij 1,6 duizend toeren hangen als ik echt veel toeren hebt gemaakt zeg maar... maar heb net tijdje lang top gereden en merkte niks eigenlijk als die koud is rookt die even maar als die weer warm is rookt die niet maar ik weer niet of ik safe zit wil niet dat alles vast loopt.

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Was even lastig lezen bij gebrek aan leestekens, maar ik heb er wat van kunnen maken.

Wat je even kunt doen is een stuk vol gas rijden als hij warm is, snel achter elkaar gas los, koppeling in en contact uit. Dan de bougie er uit draaien. Is hij koffiebruin dan zit je goed, wit te arm, zwart te rijk.

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Feb 2021

Welke sproeier?

Hallo,
    Ik had een vraag over welke sproeier ongeveer goed zou zijn voor mijn brommer
    Setup:
    24mm polini
    Twinair luchtfilter
    77 cc stage 6
    Scr corse 50/70

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Die is wel heel lastig. Ik zou eens met 150 beginnen en met stappen van 10 omlaag tot je redelijk in de buurt zit.

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Feb 2021

Afstellen tpr 86

Hallo,
    Welke sproeier zou ik ongeveer nodig hebben.

Tpr 86
    Polini 30 mm
    Voca 80/90
    Voca kelk met mesh
    Mvt de binnenrotor

Rijdt nu met sproeier 136 maar heb het gevoel alsof hij flink verzuipt

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Kleiner dan dus.

Jouw setup is redelijk uniek dus een plug and play antwoord kan ik niet geven.

Op mijn TPR 85, E-nox, standaard ontsteking en Polini 24mm zit ik rond de 100.

+ Plaats een Reactie

Forumrechten