+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Rieju rr lampen werken niet

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Oct 2021

Unhappy Rieju rr lampen werken niet

hoi allemaal,

Ik heb een paar weken terug een rieju rr gekocht. Hij was erg goedkoop, maar dat was omdat er een paar dingen mis mee waren. ik heb bijna alles al gemaakt op de elektra na. Het eerste probleem waar ik tegen aan liep was dat ik een stekker had die vanaf het frame richting het stuur liep die niet aangesloten was. Dit bleek de aansluiting te zijn voor de lampjes die in de km teller moeten. Ik heb geen originele tellerkabelboom voor de rieju rr kunnen vinden maar wel eentje voor de rs2 die ik van de week met het bekabelingsschema van beide brommers heb kunnen matchen met kleuren en met nieuwe connectors aangeloten heb op de originele kabelboom van mijn brommer zelf. Het probleem kwam toen ik de brommer aanzetten en ik de lampjes wou testen, want geen van de lampjes die net "nieuw" waren werkte.
    probleem 2 wat ik heb is dat ik knipperlichten besteld had voor de brommer (omdat hij deze nog niet had en ik niet aangereden wil worden) en ik heb ook gelijk een relais erbij besteld omdat hij deze niet had. Ik heb daarna de knipperlichten van achter aangesloten en de brommer gestart maar helaas gebeurt er niks als ik het knipperlicht aanzet. De kappen zijn op het moment bij de spuiter maar toen deze er nog op zaten werkte alleen de koplamp en achterlamp(niet eens remlicht) en de lampen gingen direct allebei uit als ik ze op grootlicht wilde zetten. Ik heb van een vriend gehoord dat het de stroomverdeler moet zijn maar ik weet het niet zeker. iemand van jullie een idee wat het kan zijn?

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Als je het groot licht aan zet gaat alles uit?
    Dat klinkt niet als je spanningsregelaar, als die te weinig zou leveren zou het grootlicht gewoon te zacht branden.

Ik denk dat je ergens kortsluiting hebt. Zoek hierbij vooral naar gebroken of beschadigde kabels. Als je hem op groot licht zette ging alles uit, maar als je hem weer op normaal licht zette, ging dan alles weer aan?
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Oct 2021
    Ja klopt Als ik mijn grootlicht knop aanzet op mijn stuur gaat alles uit(tenmiste alles wat werkte op dat moment en dat waren achterlicht en voorlicht)

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Maar als je het groot licht uit zette, kwam dan alles weer terug?

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Oct 2021
    Als ik het groot licht aan zetten deden mijn achterlamp en voorlamp het beide weer, of mijn remlicht en knipperlichten het deden weet ik niks aangezien die er toen nog niet opzaten en nu ze er wel op zitten ook niet werken.

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Dit is denk ik een probleem om heel systematisch aan te pakken.
    Ik zal van de week even op zoek naar een bedradingsschema voor de RS2, daar moet je vanaf nu mee werken. Je hebt de hele kabelboom vervangen neem ik aan?

- Je hebt de gele kabel vanaf je ontsteking, deze levert de stroom aan de spanningsregelaar. Werkt.
    - Vanaf je spanningsregelaar, hoeveel aansluitingen heb je daar? Is dat gelijk aan wat de RR had?

+ Plaats een Reactie

Forumrechten