+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: tempratuurmeter op dashbord

Lid
    Ingeschreven
    Nov 2020

tempratuurmeter op dashbord

Hallo sleutel volk, ik heb recent (ik denk een warmloper) mijn zuigerveren waren in de zuiger gesmolten zo wat, dus even nieuwe onderdelen bestellen en dan weer monteren en klaar is kees, maarja dit wil ik natuurlijk niet nog een keer. nu zag ik in de werkplaatshandleiding dat er op het dashbord een balkje staat met vakjes erin die aangeeft hoe heet deze is. maar nu heb ik naast de handleiding nergens anders een teller gezien met dit balkje erop. hoe zit dit? kan ik evt de tempratuurmeter doormeten? dacht dat er methodes waren met kokend water en dan weerstand opmeten? weet iemand dit?

alvast bedankt!

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Welke brommer hebben we het over?
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

Lid
    Ingeschreven
    Nov 2020
    Rieju MRT SM 2012

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik ga eens even voor je kijken, heb er nl ook zoeen in de schuur staan op het moment.

Even gekeken, zowel de 2012 als de 2014 hebben inderdaad geen temperatuur aanwijzing, wel een temperatuur/olie lampje. Bij het starten brand die heel even rood.

Je kunt de temperatuur opnemer even uit de kop schroeven, dichtmaken met eenzelfde schroefdraad boutje en de brommer starten. Dan even je temperatuur opnemertje in een bakje kokend water hangen. Dan zou je rode lampje op je dashboard moeten gaan branden.

Helaas heeft je brommer geen accu, dus je zult de koelvloeistof even moeten aftappen, boutje/opnemer wisselen, KVS er weer in, starten, testen, KVS er weer uit, boutje/opnemer wisselen, KVS er weer in.
    Laatst gewijzigd door Erwin P; 27-05-21 om 13:26.
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

Lid
    Ingeschreven
    Nov 2020
    Oke, dankjewel! Wou een temperatuurmeter kopen maar dat kan niet zonder accu, dus dan maar zo.

+ Plaats een Reactie

Forumrechten