+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Versnellingsbak zit vast

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Nov 2020

Versnellingsbak zit vast

Hallo, ik heb vandaag mijn bak in elkaar gezet, alles volgens de handleiding van dit forum, de HOW-to. Carterhelften samengevoegd, de uitgaande as draaide zeer zwaar, draaide alleen met een waterpomptang. Niet best dus, vervolgens weer los gemaakt, ringetje op de schakel pook was te dik, wat afgevlakt naar 0,6mm die was in orde. Leek mij het probleem niet maar alsnog maar proberen. Nog steeds hetzelfde, ik heb wel een nieuwe primaire as, maakt het uit dat ik de oude en de nieuwe samen heb? Leek mij niet aangezien hetzelfde zijn lijkt mij. Nu kwam ik erachter dat die uitlijn busjes in het Carter er niet in zaten, uitbouw Carter gehaald en erin gezet. Zou dit het kunnen zijn? Leek mij sterk aangezien hij ook uitlijnt op de Assen en krukas leek mij. Hopelijk is dit iemand een keer eerder overkomen en is hier een oplossing voor. Ik heb zeker weten alle ringetjes en alles op de goede plek, ik dacht nog aan een lager dat scheef zit, heb alle lagers er nog een keer goed in gedaan. Het voelt als je hem met de tang draait dat hij ergens aan schuurt ofzo, weet niet wat voor geluid het is. Ohja de neutraal pin in de schakelaars is afgebroken, dit is alleen voor de sensor toch? Kan ik die er met een las pintje op zeggen of vervangen? Dit kan er niet voor zorgen dat die bak niet draait neem ik aan? Als de carterhelften niet samen zitten wilt hij wel goed draaien en schakelen.

Mvg, Tjetse

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Het kan zijn dat je lagers niet diep genoeg zitten. Vuil in je lagerschaal oid.
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Nov 2020
    Alle lagers zitten er diep in, zo ver als kan. Zojuist met die busjes gemonteerd, hetzelfde probleem weer. Als ik dan aan de uitgaande as draai draait hij maar 1 rondje en dan tikt hij vast dus je kan een rondje heen en weer draaien, heel zwaar dus. Heel groot mysterie...

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Dat eerste rondje gaat wel soepel?
    Is er niet een schakelpen krom? Zitten de schakelvorken wel goed?
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

+ Plaats een Reactie

Forumrechten