+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: am6 70cc welke carburateur

am6 70cc welke carburateur

Goedemorgen,
    Mijn naam is Senna Nieuwland en ik heb een rieju mrx.
    Nu heb ik een stage 6 streetrace 70cc set gekocht met Malossi vl6 membraam.
    Wat voor carb kan ik hier het beste opzetten.
    Ik heb nu 14 mm wat te klein is. Ook heb ik een leovince v6 onderlangse uitlaat.
    Ik zat zelf te denken aan 24 millimeter vlakschuif. Maar van sommige mensen krijg ik ook te horen dat 30millimeter geen uitzondering is.
    Ik hoor graag reacties😁

Edit: reden dat ik een nieuw topic aanmaak is omdat ik thuis nog een 30mm heb liggen maar nergens wat kan vinden over een 30 mm op een 70cc

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    30mm is wel erg groot, vooral onderin de toeren (je V6 is vrij laagtoerig) heb je dan niet genoeg luchtsnelheid om het mengsel goed te krijgen.
    Een 24mm klinkt aardig voor je setup, al zou ik ivm die V6 voor een 21mm gaan.
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

Oke bedankt voor uw reactie.
    Stel ik gooi er een scr corse onderlangs(volgensmij vrij hoogtoerig). Is die 30 mm dan wel haalbaar of moet ik dan nog steeds aan die 24mm blijven hangen?
    De reden dat ik t steeds weer over de 30mm heb is omdat ik de hele inlaat set voor een goede prijs kan kopen��

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Het kan allemaal wel, maar op lagere toerentallen zijn die grote carburateurs vaak lastig af te stellen en zal het altijd een beetje moeilijk lopen.

6mm klinkt als vrij weinig verschil, maar de doorlaat is 56% groter tussen een 24 en een 30mm. Zoals gezegd is overkill wel een dingetje.
    Voor jouw beeldvorming. Mijn 500cc high performance enduro motor heeft een 36mm carburateur.

Kun je die 30mm echter voor een zeer geschikte prijs kopen dan kun je het altijd proberen natuurlijk, met een beetje afstelkunsten zal hij sowieso wel lopen en op top ook zeker wel hard.
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

+ Plaats een Reactie

Forumrechten