+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 26

Onderwerp: Brommer te snel

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Die verhoudingen zijn heel erg Pi x duim hoor. Met een juiste prop kun je wel alle gewenste snelheden halen.
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin P Bekijk berichten
    Die verhoudingen zijn heel erg Pi x duim hoor. Met een juiste prop kun je wel alle gewenste snelheden halen.
    Weet wel dat ze niet op de kilometer kloppen, maar ze zullen toch wel dicht in de buurt zitten?

Want welke diameter stel jij voor?

Want ik merk dat ik met de 10mm + dan de prop van 13mm die er al in zit wel heel veel power mis.
    Kan ik deze dan terug brengen met een ander tandwiel?

Want ga sowieso eventjes spelen met de twv want heb binnenkort 2 tandwielen(10 & 11) in huis.
    Laatst gewijzigd door Alec_B; 24-02-17 om 19:24.

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik zou bij een begrensde uitlaat sws tandwiel 11 of kleiner aanhouden.

Met de prop monteer ik altijd de prop die ik standaard heb liggen. Die boor ik dan op tot net onder de gewenste snelheid en daarna de carb afstellen.
    De diameter verschilt heel erg per setup en brommer. Ik zou sowieso niet aanraden om 2 proppen achter elkaar te monteren. Dan zou ik er gewoon 1 doen en daarop finetunen.

Onlangs met een DR50, Leovince uitlaat en 17.5mm carb kwam ik in de buurt van 8mm uit om 45 te gaan. Dat kwam kwa setup nog wel het dichtst bij jouw situatie denk ik.

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Ja, ik ga eerst eens zien op wat ik de snelheid krijg met de prop die er nu in zit(13mm) door met de 2 tandwielen te spelen(10 & 11).

Want als ik de originele prop moet verwijderen, dan moet ik nog iets apart bestellen namelijk het plastiekje dat de spatie opvult van de prop/begrenzer.

Dit metalen plaatje voor deze ruimte.

En nu exact 45 wil ik nu ook weer niet gaan, 48-50 mag wel, dan kan ik nog wat mee in het verkeer.
    Maar ik wil vooral trekkracht, omdat ik veel stads verkeerd doe en veel start-stop-verkeer is.

En ja die setup komt dicht in de buurt, buiten dat een Leovince een hoogtoerige uitlaat is niet?

Want ik heb de originele roze rieju(AM6) cilinder + De originele uitlaat(6000-8000 toeren) + 16mm carbu.

---------

Btw nog een volledig random vraag, ik heb nu dat ik de uitlaat er af heb gehaald mijn zuiger een beetje kunnen bekijken.
    En hier staan nog geen krassen op dat ik van de uitlaatpoort kan zien, dit is toch goed hé?

Want vraag mezelf eigenlijk aal een tijdje af hoeveel km kan een AM6 zuiger doen tot dat ie versleten is?
    Of is hier niet echt een gemiddelde voor te noemen?

Want mijn brommer krijgt nu wel één van de beste oliën, namelijk "Castrol Power RS scooter 2T" is dit goed of is dit teveel van het goeden voor een standaard setup en zou ik beter naar action olie ofzo gaan?

Alvast bedankt om me te helpen

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Action olie voldoet ook aan de hoge standaarden dus die kan ook prima. Een zuiger kan meer dan 20000 km mee, maar aangeraden wordt (door Rieju zelf) om bij 12000 km de zuigerveren en evt de zuiger te vervangen.

Leovince is laag/middel toerig, iets hoger dan std. De std pijpen gaan vaak tot 10000.

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Eindelijk, ik heb een duidelijk andwoord nu i.v.m. de zuiger , en hoeveel km geld voor de cilinder ongeveer?

Ik zit nu op 9300km, heb deze gekocht op 9000.

En ik heb nu mijn zelfgemaakte rondel-prop (11 of 12mm), in de uitlaat gezet en met tandwiel 10 trekt hij goed en rijd hij gemiddeld 48 en max 53.

Originele prop zit er ook nog wel in, maar deze zou normaal geen verschil mogen geven, omdat de kleinste opening telt toch?

Want ben nu gewoon al wat blij dat de brommer geen 60-62 meer rijd, maar 45 was toch ook wel weer iets te traag

Ik ga de brommer nog wel met een deftige prop afwerken, maar het waait hier veel te hard deze week, maar ga nu in de vakantie sowieso eens een rollerbank test doen bij een brommer-maker bij ons in de buurt.

Alvast bedankt voor de hulp
    Laatst gewijzigd door Alec_B; 26-02-17 om 13:17.

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Het is een expansie uitlaat, deze werkt met pulsen en het is dus niet enkel de doorlaat die telt. Als je interesse hebt is er ontzetten veel info op internet daar over.

De cilinder kan erg lang mee, zeker met jouw gebruik (snelheid). Denk aan zo'n 30000 a 40000km als je de zuiger op tijd vervangt.

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Ja weet over de grote lijnen hoe het werkt, de uitlaat zorgt ervoor dat het verse mengsel dat door de poorten vliegt terug in de uitlaat geduwd worden dankzij de pulsen van de vorige uitlaat gassen, en er zo voor zorgen dat er zo min mogelijk vers mengsel langs de uitlaat kan ontsnappen.

--

En ik ga het toch maar met de prop doen zoals jij zegt, want waar de oude prop zit is de binnendiameter even groot als die van de uitlaatpijp aan de cilinder 22mm dus.
    Dus ik ga daar nu de nieuwe prop in vastslagen, en deze uitboren tot de gewenste grote, zo kan ik ook beter "fine-tunen"

En over de cilinder dat is goed nieuws, heb verhalen gehoord van 10 000km dus ik dacht van oei, dan moet die van mij bijna vervangen worden.

Ik zal dan waarschijnlijk tussen de 12 en de 15 000km de zuiger vervangen, misschien ervoor als ie compressie verliest.

Weetje, vind het wel opmerkelijk hoeveel jij er van weet.
    Blijf maar op deze forum's zitten en mensen helpen met je kennis, is goed gebruik ervan

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Dankje. Ik loop nu 8 jaar mee in de AM6 wereld dus dan loop je wel het een en ander aan kennis op.

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin P Bekijk berichten
    Dankje. Ik loop nu 8 jaar mee in de AM6 wereld dus dan loop je wel het een en ander aan kennis op.
    Wow 8 jaar is toch al een tijdje he

Miss tips in wat ik me kan verdiepen, ben wel zeer geïnteresseerd in de 2 takt wereld.(heb alleen maar 4 takt gereden hiervoor)
    Weet alleen niet waar ik zowat moet beginnen

terug even on-topic :

Heb nu één prop en deze uitgeboord op 11,5mm en nu rijd de brommer ong 48 met een top van 51.

Dit ook in combinatie met een 11 tandwiel.

Ben alleen nog niet zeker of dat ik nu 10 of 11 zou nemen.

Want verbruik je heel veel meer met een 10 ipv een 11?
    En is er een groot verschil kwa kracht, of is dit te verwaarlozen?

En nog een vraagje is het normaal dat een am6 blok en/of uitlaat warmer worden als deze begrensd zijn?

Weet nu niet echt of dat het ook wel degelijk het geval is bij mij of dat ik paranoia ben (ben nogal voorzichtig op vlak van heel warme blokjes)

Alvast bedankt!!

+ Plaats een Reactie

Forumrechten