+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Brommer te snel

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016

Question Brommer te snel

Hey,

Ik had een vraagje,

Ik heb onlangs een rieju mrt gekocht, en deze rijd op gps 54-55, en nu heb ik momenteel het geld niet om de brommer te laten afstellen.
    Aangezien ik net de brommer heb gekocht, en ik het thuis niet echt breed heb.
    Ook heb ik de brommer nodig voor woon werk verkeer.

Nu was mijn vraag, wat is de boete, als ik met 54-55 op de rollerbank gemeten word(België)?

En ik vraag hier dus geen regels uit het wetboek, of het bekende zinnetje van dat het niet legaal is.
    Maar vraag hier of dat er iemand is die de boetes weet en/of al op de rollerbank heeft gestaan met deze snelheid.

Want een vriend van me zei dat het een boete van 50€ zou zijn.

Hopelijk is hier iemand die kan helpen.

Groetjes

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Pho hier in Nederland kun je er een WOK status en een kleine boete voor krijgen (zeg rond de €50), in België weet ik natuurlijk niet.

Afhankelijk van de uitlaat kun je een propje kopen/maken. Dit kost maar een paar euro.
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin P Bekijk berichten
    Pho hier in Nederland kun je er een WOK status en een kleine boete voor krijgen (zeg rond de €50), in België weet ik natuurlijk niet.

Afhankelijk van de uitlaat kun je een propje kopen/maken. Dit kost maar een paar euro.
    Ik heb vandaag al een beetje geprobeerd, had alles van de uitlaat lis gemaakt.
    Maar kreeg de uitlaat er gewoon niet meer af.

Het gaat gier gewoon om een standaard met, en een prop heb ik thuis wel liggen, klopt het dat het een 22mm prop moet zijn?

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    22mm prop past in de kleine standaard uitlaten ja. Je hebt ook grote, maar die worden minder gebruikt.

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016
    22mm prop past in de kleine standaard uitlaten ja. Je hebt ook grote, maar die worden minder gebruikt.
    Heb net even de tanden geteld van het voortandwiel en deze is een 12 tands, dus als ik er een 11 of een 10 tands op zet gaat de snelheid toch hard omlaag gaan toch?

Er zat ook geen prop in de uitlaat aan de cilinder kant, welke binnndiameter moet een prop hebben?

PS: prop dat ik heb besteld past niet, denk dat de uitlaat van een mrt 20mm is i.p.v. 22.
    Laatst gewijzigd door Alec_B; 22-02-17 om 17:30.

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Is sowieso geen 20mm. Die van 22mm moet je er echter goed klem in slaan.

Mbt de twv: Hij zal bij hetzelfde toerental minder hard gaan. Echter zal hij meer toeren kunnen maken. Ik denk dat er geen verschil in snelheid zal zitten.

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Is sowieso geen 20mm. Die van 22mm moet je er echter goed klem in slaan.

Mbt de twv: Hij zal bij hetzelfde toerental minder hard gaan. Echter zal hij meer toeren kunnen maken. Ik denk dat er geen verschil in snelheid zal zitten.

Prop van 22mm past er toch echt niet in hoor, deze is net te groot, maar zal morgen nog eens proberen.
    Maar wat in de standaard doorlaat van de prop bij een am6?

Dus de tandwielverhouding zal enkel verschil maken in de snelheid?

Maar waarom kan je dan harder gaan als je een zwaardere vertanding hebt, bv een 14 van voor?
    Want hij rijd nu ongeveer 50 met een ring met binnediameter van 10, dus bij een lichtere vertanding zal ik harder trekken want dat is wat ik nu wel mis.

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Standaard zijn er 2 cilinder maten. 25mm en 28mm. de 25mm uitlaat heeft een diameter van 22mm. Het kan wel zijn dat jij er al een soort prop in hebt zitten. Anders zou je veel harder gaan dan 55.

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Hij gaat op de teller max 60 heb ik nu getest, en ik zag geen vernauwing in de uitlaat.
    Hier is een foto
    Maar het kan toch niet als alles standaard is dat de brommer met een 12 ipv een 11 tands 15km harder gaat?

Want kan nu (zonder mijn ring) in 1ste 20km/h halen en in 4 haal ik al 50???

Ik moet wel zeggen dat ik zo een uitlaat met katalyzator en secondary air valve heb.
    En heb mensen al horen zeggen dat deze daardoor ook niet die 80Km/h haalt zonder de prop, kan dit kloppen?

De prop blijkt wel te passen door er een beetje op te slagen met de hamer.
    Maar als ik de prop wil plaatsen, is er dan een bepaalde diameter van de binnekant dat ik moet mee beginnen?

Want ben van plan om de prop er in te doen en het voortandwiel terug op de standaard afstelling te zetten namelijk 11.

En maakt 1 tandje van voor minder een groot verschil in kracht?

Kan toch echt niet meer volgen hoor

Ps : zou het kunne dat bij mij de prop het zelfde is zoals bij deze 2 mensen?

Brommerforum

en

DerbiForum

Of deze
    Laatst gewijzigd door Alec_B; 23-02-17 om 21:50.

Lid
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Update : Heb toch maar de 3 bouten losgeschroeft die aan het begin van de uitlaat zitten, en blijkbaar zit daar de prop(13mm).

De prop heeft een binnendiameter van 13mm, en zou daarmee standaard 55km/h gaan.
    Want aan de hand van wat ik op het internet heb gevonden heb(allemaal duits is
    ):

10mm voor 45 km/h

13mm voor 55km/h

Ik ga dus nu dat ik weet dat er een prop in zit gewoon de standaard tandwielverhouding aanbrengen en dan zou hij terug 5km/h trager gaan, en wat meer trekken.

+ Plaats een Reactie

Forumrechten