Gesloten onderwerp
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: verzekering

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Jul 2011

verzekering

Hoi ik ga binnenkort mijn rieju verzekeren gewoon WA maar even een vraagje hoe hebben jullie dit gedaan ? mijn idee was dat mijn pa hem verzekert op zijn naam ( scheelt ruim de helft qua geld ) en als de politie er bij mij om vraagt dat ik dan zeg dat ik "er nu even op rij omdat mijn brommer kapot is". Dan kan de politie mij toch niks maken of zie ik dit verkeerd ?

Actief Lid
    Ingeschreven
    May 2010
    Volgens mij staat mijn brommer ook gewoon op mijn moeders naam,puur omdat het geld scheelt in verzekering nso. En volgens mij kun je ook gewoon zeggen dat de brommer onder je vader/moeders naam staat. RFleden verbeter me als ik het fout heb:P
    Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien terwijl je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

RF Community Lid sjaakvanvoorschoten's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    je moet de jongste regelmatige bestuurder aangeven bij de verzekering. doe je dat niet en ze komen erachter dat je de regelmatige bestuurder bent, pleeg je officieel verzekeringsfraude. boetes zijn daarvoor niet zo klein. en als je zegt dat je eigen brommer tijdelijk kapot is, ben jij op dat moment de regelmatige bestuurder. let erop dat ze je zo min mogelijk willen uitkeren en elke kans grijpen om dat te kunnen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frishh Bekijk berichten
    Donderse beunhaas.

Actief Lid
    Ingeschreven
    Aug 2009
    bij mijn verzekeraar bouw ik nu al schadevrije jaren op die ik later ook naar de auto mee kan nemen.
    ben ook begonnen met een korting van 50 %
    Theorie is, als men weet hoe het zou moeten functioneren, maar het functioneert niet.
    Praktijk is,als het functioneert en niemand weet waarom.
    Bij ons : niets functioneert en niemand weet waarom.

RF Community Lid DylanRR's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Op je ouders naam verzekeren is idd gewoon verzekeringsfraude. Als je de kosten van een brommer niet kunt dekken, moet je er ook geen gaan rijden. Dus gewoon op je eigen naam zetten, kost je ook de kop niet.

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Gewoon op je eigen naam zetten is misschien 10 euro per maand... tenminste dat kost mij het per maand... en als je hem op je eigen naam zet bouw je mooi schadevrije jaren op als je 2 jaar lang schadevrij rijd.. maar dat was ook al eerder vermeld hier volgens mij

RF Community Lid thyzzzzz's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2010
    mijne staat ook op mijn naam en is zo gek duur nog niet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gas derop Bekijk berichten
    JE BENT TE PRO VOOR DIT FORUM!!!

WAT DOE JE HIER!
    Rieju MRX PRO 2002 (ongeluk mee gehad)
    Yamaha TZR Midnight black 2006 (verkocht)
    VW Golf MK2 VR6 (verkocht)
    Tomos Flex'r snor
    2X Tomos A35-HDA
    VW Golf MK4 TDI
    Audi S6 4.2 V8 Exclusive

Lid
    Ingeschreven
    Aug 2011
    ik heb mijn rieju pas verzekerd op smam haar naam, met mij als regelmatige bestuurder, heb dit geregeld via hypotheekadviseur, hij helpt me ook met andere zaken, bankzaken, verzekeringen enz. En zei dat dit het voordeligst zou zijn, aangezien ik nergens anders verzekerd kon worden, omdat hij telang op mijn naam zou staan zonder verzekerd te zijn, betaal ik alsnog de volle pond. Ik zou je Unigarant aanbevelen, deze is erg goedkoop, betaal je nog geen 15euro, mocht je in de categorie 18-20 of iets dergelijks vallen.

RF Community Lid
    Ingeschreven
    May 2009
    Brommer kun je het beste gewoon op je eigen naam zetten, kost niet al te veel en je bouwt zou toch schadevrije jaren op!
    Ik heb nu al 60% ofzo omdat ik 3 jaar schadevrij rijd. En dat scheelt toch wel wat als je overstapt op auto, want die jaren neem je gewoon mee als ik me niet vergis!

Lid
    Ingeschreven
    Aug 2011
    dit zal dan wel per verzekering verschillen, maar scheelt ook een stuk welke leeftijd je hebt, zag namelijk dat je als 16-17 jarige veel meer betaald als dat je een paar jaar ouder bent. Het is dus gewoon kijken en vergelijken, als je de mogelijkheid hebt om op je eigen naam te zetten is dit mischien ook wel handig, als het zo is dat je je schadevrije jaren mee kan nemen is dit toch wel voordelig voor als je de overstap naar auto maakt.

Gesloten onderwerp

Forumrechten