+ Plaats een Reactie
Pagina 45 van de 45 EersteEerste ... 35 43 44 45
Resultaten 441 tot 450 van de 450

Onderwerp: het elektrische kleine vraagjes topic

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Hallo, ik heb een (misschien niet zo) kleine vraag: Ik heb een rieju Tango 50 uit 2016 en hier zit geen batterij in, volgens de officiele site is er een optie om een model met startermotor te kopen dus is er ook een plaats voor een batterij nodig. ik zou graag een batterij op mijn tango 50 willen plaatsen, mijn vraag is dus aan welke kabels ik de batterij moet aansluiten, welke kabels ik moet bijleggen, of ik naast de batterij nog meer dingen moet monteren (zekeringen of regulator ofzo bv.) en welk model van batterij er in moet (misschien is er iemand die het model met startermotor in zijn bezit heeft en dit eens wil nazien)? Naast deze vraag heb ik ook nog een andere vraag: Is het mogelijk mijn km-teller af te stellen want deze leest mijn snelheid totaal fout (volgens de teller rijd ik 94km/h terwijl mijn gps en de teller van mijn maat as hij naast mij rijdt, zeggen dat ik maar 55km/h ga)

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    De Tango hebben we hier nog niet zo veel ervaring mee. Maar het is inderdaad mogelijk een accu aan te sluiten. Normaal heeft het model met accu (kijkend naar andere Rieju modellen) een hoek uit de luchtfilterbox waar de accu past. Een 4 a 5 Ah zou de truc wel moeten doen.

Wil je er een startmotor op aansluiten?

In principe kun je de accu natuurlijk gewoon direct op je spanningsregelaar aansluiten (de + kant van de accu) de - zul je gewoon op het frame kunnen doen.
    http://erwinvanputten.com/ AM6 onderhoud, reparatie en onderdelen

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Bedankt voor de reactie, ik zal er strax eens naar kijken. Ik zou er inderdaad ook een startmotor op willen aansluiten.

Lid
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Toevallig een Rieju Tango dashboard liggen?

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Apr 2018
    Kan iemand mij met het volgende helpen:

Ik heb sinds kort een 2001 Rieju RR SM met kenteken.
    Ben er super blij mee, de beste brommer die ik tot nu toe heb gehad. Echter bevalt me 1 ding wat minder er zitten geen knipperlichten op. Weet iemand hoe ik deze aansluit op mn ijzeren ros? Er zit namelijk geen accu op. Dacht zelf aan het door bedraden van het achterlicht en dan een relais eropknallen, iemand ideeën?

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik zou de bedrading even nalopen. Standaard hebben ze er wel op gezeten dus ik veracht dat de bedrading er nog wel in zit.

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Heeft iemand misschien een elektrisch schema van een rieju mrt?

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Sep 2020
    Is er een mogelijkheid, om de spanningsregelaar van een 2006 rs2 matrix, door te meten?
    Het is er een met 6 aansluitingen. Alles lijkt goed te werken, maar krijg geen spanning op de knipperlichtschakelaar. Volgens het schema, zou deze vanuit de spanningsregelaar gevoed worden.

Administrator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Je kunt zodra er spanning op zou moeten staan (continue dacht ik) de spanning van die aansluiting tov het frame kunnen meten.

Nieuwkomer
    Ingeschreven
    Sep 2020
    Ik ga er zondag even mee stoeien.
    Gisteren de combinatie schakelaar weer gemaakt (claxon, knipperlicht en grootlicht).
    De knipperlichtschakelaar werkte maar naar een kant toe. Deze even uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en de bedrading opnieuw gesoldeerd.
    Bloed zweet en tranen, maar hij werkt weer

+ Plaats een Reactie

Forumrechten